2020. július 29., szerda

Start-stop automatika kikapcsoló modul, memóriával, szerviz móddal (SSAM) - Jelenlegi ára: 5 900 Ft


A mai autók majd mindegyike fel van már szerelve start-stop rendszerrel.
Sajnos, ez azonban néha veszélyes szituációkat eredményezhet, vagy kellemetlenségeket: pont a kanyarodás előtti pillanatban áll le a motor, nem működik a hűtés/fűtés...
Természetesen, ott a kikapcsoló gomb, de ezt az autó indítása után, minden egyes alkalommal meg kell nyomni.
Ez a modul, megjegyzi az utolsó állapotot, és aszerint állítja be a start-stop rendszert.
Továbbá, egy egyszerű eljárással teljesen ki lehet kapcsolni a modult (szerviz mód), ilyenkor olyan, mintha nem is lenne az autóban. Erre vizsgáztatáskor, szervizeléskor lehet szükség.
Két üzemmódja van:
normál: minden indításkor beállítja az előzőleg használt állapotot
szerviz mód: nem csinál semmit
A modul előnyei:
- nem kell a motorvezérlőhöz (ECU) nyúlni/programozni
- ugyanúgy használható marad a start-stop rendszer
- az autó garanciája nem szűnik meg
- ha ki van kapcsolva (szerviz mód), a modult nem lehet kimérni vagy észrevenni hogy be van építve
A beszerelése nagyon egyszerű, mindössze 3 vezetéket kell bekötni, nem kell az autó vezetékelésén módosítani!
A modulból 2 fajta van, negatívos és pozitívos. Egy méréssel könnyen kideríthető, hogy melyik típus kell az autóba.
A méréshez csak egy multiméter szükséges, a fekete (-) vezetéket testre kell kötni a méréskor (például a szivargyújtó külső fém része).
Kapcsoljuk be a gyújtást, nyomjuk be és tartsuk nyomva az SSA tiltó gombot, így mérjük meg a gomb egyik pólusán a feszültséget.
0V esetén negatívos modulra van szükség, +12V-nál a pozitívos modulra.
Már csak az SSA jelvezetéket kell megkeresni: amelyik szálon változik gombnyomásra ÉS elengedésre is a feszültség, az lesz a megfelelő. Sok esetben, a nyomógombban vagy mellette van a visszajelző LED, ennek a feszültsége is változik, szinkronban azzal, hogy világít a LED vagy sem.
Mérete: 2 X 2 X 0, 5cm (hossz, szélesség, magasság), zsugorcsőben, a modul 3 vezetékes, csak a képen szerepel egy 4 vezetékes változat.
Az aukció tárgya: 1db modul, 1db papír alapú leírás, a beépítési útmutatót képekkel (ha van) e-mailben küldöm.
Néhány autótípus:
Audi POZITÍV: A1 (8X), A3 (8P), Q3 (8U)
Audi NEGATÍV: A3 (8V), A4 (8H/B8), A5 (8T/8F), A6 (4G), A7 (4G), Q5 (8R), Q7 (4L/4M), A8 (4H), TT (8S), R8
Audi nem kompatibilis: Q5 (FY), A4 (B9), A5 (F5)
Ford NEGATÍV: minden típus
Honda POZITÍV: Jazz (2016-), Civic (FK2)
Hyundai NEGATÍV: I30 (GD, 2011-2017),  I30 (PD, 2016-)
Kia NEGATÍV: Ceed(JD)
Mazda NEGATÍV: 3 (BL)
Mazda nem kompatibilis: MX-5 (ND)
Nissan NEGATÍV: Qashqai (J10/J11),  X-Trail (T32)
Opel NEGATÍV: Astra (J), Astra (K), Corsa (E),  Insignia (A), Mokka X
Porsche nem kompatibilis: minden típus
Range Rover NEGATÍV: Evoque (L538)
Seat POZITÍV: Exeo (3R), Alhambra II (7N), Ibiza (6J), Mii (I), Altea I (5P), Toledo (KG)
Seat NEGATÍV: Leon(5F), Ateca (KH)
Skoda POZITÍV: Octavia II (1Z), Superb II (3T), Fabia II (5J), Citigo, Rapid, Roomster, Yeti
Skoda NEGATÍV: Octavia III (5E), Superb III (3V), Fabia III (NJ)
Subaru NEGATÍV: Forester IV (SJ), Levorg, XV,  Outback (BS)
Suzuki POZITÍV: SX-4 (JY), Vitara (LY)(2015-)
VW POZITÍV: Polo (6R), Golf/Jetta 6 (1K), Touareg I (7L), Passat (B6/B7/CC), Touran (1T), Tiguan I (5N), T5, T6,  Amarok, Sharan II (7N), Up! (1S), Phaeton (3D), Eos (1F), Scirocco (13), Beetle (5C), Caddy (2K)
VW NEGATÍV: Golf 7 (5G), Touareg II (7P), Passat (B8), Polo (6C), Touran (5T), Caddy (SA), Tiguan II (2016), Golf 7. 5 (2018)
Mindegyik modult letesztelem gyártás után, tehát az nem fordulhat elő, hogy nem működik!
A listában NEM szereplő autókról nincs információm, viszont ha van hozzá kapcsolási rajz, akkor szívesen segítek megállapítani, hogy melyik típusra van szükség.
A legtöbb felsorolt autóhoz tudok adni beépítési útmutatót.
Megrendelésnél, kérem a megjegyzéshez beírni, hogy melyik típusra van szükség (pl. ilyen módon:
pozitívos, Honda Jazz 3), de minimum annyit, hogy pozitívos vagy negatívos változatot küldjek!
Több darab rendelése esetén is csak egy postaköltséget kell fizetni! A vatera rosszul számolja, darabonként felszorozza a postaköltséget is!
Kérdések-válaszok:
K: Beépítettem az autóba, de nem vagy rendellenesen működik, miért?
V: Gyújtás pozitív rendben? Állandó tápfeszültség nem jó!
    Ha beépítés után,  gyújtás ráadását követő első alkalommal nem tilt le a modul,
    NE kezdjük el nyomkodni a start-stop tiltó gombot hátha jó lesz! Ellenőrizzük a bekötést!
    A modul alapbeállítása (amikor először kap tápfeszültséget) mindig az
    engedélyezett mód (kikapcsolja a start-stop rendszert). Ha megnyomjuk
    a gombot, megjegyzi, így nehezebb lesz a hibakeresés, mert nem tudjuk
    milyen állapotban van.
K: Hogy kössem be?
V: A legbiztosabb mód a forrasztás, vagy wago összekötő (pl: 221-413, 222-413),
    esetleg késes gyorscsatlakozó (0, 5mm2).
K: Tényleg élettartam garancia van rá?
V: Igen, sok hasonló jellegű modul, már több mint 12 éve dolgozik folyamatosan, hiba nélkül.
    Úgy terveztem, hogy a lehető leghosszabb ideig működjön.
anti-SSA start stop killer Start Stop Memory module SSAM-Modul

Jelenlegi ára: 5 900 Ft
Az aukció vége: 2020-07-30 10:27 .

Megjegyzés küldése

Megjegyzés küldése